ATASH BAX
ATASH BAX

ATASH BAX

وصیت کورروش بزرگ

فرزندان من، دوستان من! من اکنون به پایان زندگی نزدیک گشته‌ام. من آن را با نشانه‌های آشکار دریافته‌ام.
وقتی درگذشتم مرا خوشبخت بپندارید و کام من این است که این احساس در کردار و رفتار شما نمایانگر باشد، زیرا من به هنگام کودکی، جوانی و پیری بخت‌یار بوده‌ام. همیشه نیروی من افزون گشته است، آن چنان که هم امروز نیز احساس نمی‌کنم که از هنگام جوانی ناتوان‌ترم.
من دوستان را به خاطر نیکویی‌های خود خوشبخت و دشمنانم را فرمان‌بردار خویش دیده‌ام.
زادگاه من بخش کوچکی از آسیا بود. من آنرا اکنون سربلند و بلندپایه باز می‌گذارم. اما از آنجا که از شکست در هراس بودم ، خود را از خودپسندی و غرور بر حذر داشتم.حتی در پیروزی های بزرگ خود ، پا از اعتدال بیرون ننهادم. در این هنگام که به سرای دیگر می‌گذرم، شما و میهنم را خوشبخت می‌بینم و از این رو می‌خواهم که آیندگان مرا مردی خوشبخت بدانند. مرگ چیزی است شبیه به خواب . در مرگ است که روح انسان به ابدیت می پیوندد و چون از قید و علایق آزاد می گردد به آتیه تسلط پیدا می کند و همیشه ناظر اعمال ما خواهد بود پس اگر چنین بود که من اندیشیدم به آنچه که گفتم عمل کنید و بدانید که من همیشه ناظر شما خواهم بود ، اما اگر این چنین نبود آنگاه ازخدای بزرگ بترسید که در بقای او هیچ تردیدی نیست و پیوسته شاهد و ناظر اعمال ماست.
باید آشکارا جانشین خود را اعلام کنم تا پس از من پریشانی و نابسامانی روی ندهد.
من شما هر دو فرزندانم را یکسان دوست می‌دارم ولی فرزند بزرگترم که آزموده‌تر است کشور را سامان خواهد داد.
فرزندانم! من شما را از کودکی چنان پرورده‌ام که پیران را آزرم دارید و کوشش کنید تا جوان‌تران از شما آزرم بدارند.
تو کمبوجیه، مپندار که عصای زرین پادشاهی، تخت و تاجت را نگاه خواهد داشت. دوستان یک رنگ برای پادشاه عصای مطمئن‌تری هستند.
همواره حامی کیش یزدان پرستی باش، اما هیچ قومی را مجبور نکن که از کیش تا از هر کیشی که میل دارد پیروی کند .
هر کس باید برای خویشتن دوستان یک دل فراهم آورد و این دوستان را جز به نیکوکاری به دست نتوان آورد.
از کژی و ناروایی بترسید .اگر اعمال شما پاک و منطبق بر عدالت بود قدرت شما رونق خواهد یافت ، ولی اگر ظلم و ستم روا دارید و در اجرای عدالت تسامح ورزید ، دیری نمی انجامد که ارزش شما در نظر دیگران از بین خواهد رفت و خوار و ذلیل و زبون خواهید شد . من عمر خود را در یاری به مردم سپری کردم . نیکی به دیگران در من خوشدلی و آسایش فراهم می ساخت و از همه شادی های عالم برایم لذت بخش تر بود.
به نام خدا و نیاکان درگذشته‌ی ما، ای فرزندان اگر می خواهید مرا شاد کنید نسبت به یکدیگر آزرم بدارید.
پیکر بی‌جان مرا هنگامی که دیگر در این گیتی نیستم در میان سیم و زر مگذارید و هر چه زودتر آن را به خاک باز دهید. چه بهتر از این که انسان به خاک که این‌همه چیزهای نغز و زیبا می‌پرورد آمیخته گردد.
من همواره مردم را دوست داشته‌ام و اکنون نیز شادمان خواهم بود که با خاکی که به مردمان نعمت می‌بخشد آمیخته گردم.
هم‌اکنون درمی یابم که جان از پیکرم می‌گسلد ... اگر از میان شما کسی می‌خواهد دست مرا بگیرد یا به چشمانم بنگرد، تا هنوز جان دارم نزدیک شود و هنگامی که روی خود را پوشاندم، از شما خواستارم که پیکرم را کسی نبیند، حتی شما فرزندانم.پس از مرگ بدنم را مومیای نکنید و در طلا و زیور آلات و یا امثال آن نپوشانید . زودتر آنرا در آغوش خاک پاک ایران قرار دهید تا ذره ذره های بدنم خاک ایران را تشکیل دهد . چه افتخاری برای انسان بالاتراز اینکه بدنش در خاکی مثل ایران دفن شود.
از همه پارسیان و هم‌ پیمانان بخواهید تا بر آرامگاه من حاضر گردند و مرا از اینکه دیگر از هیچگونه بدی رنج نخواهم برد شادباش گویند.

به واپسین پند من گوش فرا دارید. اگر می‌خواهید دشمنان خود را تنبیه کنید، به دوستان خود نیکی کنید.

هرجا که عشق است ثروت و موفقیت هم هست!

بهونه نفس کشیدنم تویی،دوست دارم تو قلب من فقط تویی...


http://upload7.ir/images/17061410435459079333.jpg


عشق میوه تمام فصل هاست و دست همه کس به شاخسارش می رسد. (مادر ترزا)


عشق نخستین سبب وجود انسانیست . (وونارگ)

عشق همچون توفان سرزمین غبار گرفته وجود را پاک می کند و انگیزه رشد و باروری روزافزون می گردد. (ارد

عشق ما را می کشد تا دوباره حیاتمان بخشد . (شکسپیر)

عشق مانند بیماری مسری است که هر چه بیشتر از آن بهراسی زودتر به آن مبتلا میشوی. (شانفور)

 

ادامه مطلب ...

تفاوت مغز دختر ها و پسرها



مغز یک نوزاد در رحم بسیار سریع رشد می‏کند و طی یک یا دو ماه از چند سلول، به پیچیده‏ترین ساختار طبیعت تبدیل می‏شود و در ادامه جنین در ششمین ماه بارداری توانایی‏های مهمی کسب می کند که همگی تحت کنترل مغز او هستند. در هنگام تولد، مغز نوزاد هنوز به طور کامل شکل نگرفته است و تنها به اندازه یک سوم اندازه واقعی رشد کرده است زیرا مدت زیادی طول می‏کشد تا مغز کامل شده و به شکل تکامل یافته خود دست یابد.



                                               http://naeemeh.com/wp-content/uploads/2010/12/boy-and-girl.jpg


 

ادامه مطلب ...

گریه نکن! گریه نکن!

قسمت میدم پشت سر من، من مســــافر،

 گریـــــــه نکن! گریــــــــــه نکن! گریــــــه نکن!

 بیشتر از جونم، من دوست دارم این دم آخر،

 گریـــــــه نکن! گریــــــــــه نکن! گریــــــه نکن!

 می برم با خود ،من کوله بار خاطره هـــا رو

 گریـــــــه نکن! گریــــــــــه نکن! گریــــــه نکن!

 میخوام ببینی، با لب خندون، صبح فــردا رو

 گریـــــــه نکن! گریــــــــــه نکن! گریــــــه نکن!



 برمیگردم با یه دنیـا جلوه های عاشقانه،گریه نکن!

 بر میگردم کـه بخونم در وصف تو باز ترانه، گریه نکن!

 توی دنیا تو رو دارم برای من همین بسـه! گـریه نکن!

 خوبترینـــــــــــه! بهترینه! اونکـه با من همنفســــــــه!

مهندس کیست

مهندس کیست؟

در واقع “مهندس” به کسی میگن:

که تو کاری تخصص داره و کاری رو به خوبی انجام میده.

… همین کلمه ی “مهندس” با حفظ سِمت,

به کسایی که تو یه کاری گند میزنه هم گفته میشه.

بعد در جای دیگه ممکنه “مهندس” در قالب یک اسم اشاره,

به کسی که اسمشو نمی دونیم هم استفاده بشه.

همچنین اگه همین کلمه ی “مهندس” خوب ادا شه,

میتونه در حکم فحش هم باشه

آیا طرفدار پرسپولیس هستید؟؟؟

هر چی روی پیراهن پرسپولیس نگاه کردم ستاره های ندیدم. بعد به تاریخچه این باشگاه نگاهی کردم فهمیدم که این تیم هنوز قهرمان آسیا نشده که بهش ستاره بدن. ..

اشکال نداره، طرفداران پرسپولیس ناراحت نباشن همین که این تیم هنوز داره تو لیگ برتر بازی میکنه و سقوط نکرده خودش خیلی شاهکاره، انشاا... بالاخره یه روز میاد که اونا قهرمان آسیا هم میشن...


http://upload.tehran98.com/img1/u08ojul6u3pg3i22zydt.jpg 

ادامه مطلب ...

واقعیت داره یا نه؟

در طول ترم:
.
سه روز مانده به امتحان:
.
دو روز مانده به امتحان:
.
شب امتحان:

یک ساعت مانده به امتحان:
.
سر جلسه امتحان:
.
هنگام خروج از جلسه:
.
یک هفته بعد از امتحان:

آیا طرفدار استقلال هستید؟؟؟

دوست داریم نظر شما دوستان عزیز رو درباره ی دو باشگاه پر طرفدار بدانیم....

شما میتوانید نظرهای خودتان را در وبلاگ ما ارائه دهید.



 http://uploadtak.com/images/r6579_pe1.jpg

 

ادامه مطلب ...

بانوی آواز ایران

   زندگی نامه مهستی،بانوی آواز ایران همراه با دانلود آهنگ شریک سقف من نیستی.



                                                  http://heratcity.net/music/music/Irani/photo/Mahasti.jpg

مشاهده این یادداشت در وبلاگ موزیک اتش بکس:

atashbax | music

 

ادامه مطلب ...

عکس طنز!!!!!


 ادامه مطلبو ازتون خواهش میکنم حتما بروید !!نظر یادتون نره!!!!!!!!


ادامه مطلب ...